מס' המבקרים באתר "סיפורים מהטירה"

הצטרפו אלינו בפייסבוק!

יום שלישי, 16 ביולי 2013

ראיון עם דוד שחר בעיתון "פוקוס": "אריה טל דואג רק לאריה טל, לא לתושבים. נקודה", "בכירי העירייה הם מסמר בלי ראש", "אזום תוכנית הבראה לעירייה" ועוד

בראיון עם דוד שחר שנערך בעיתון "פוקוס" פורש דוד שחר את המצע שלו, ומצביע על הכשלים הרבים של אריה טל, החל מהתנהלותו הלא-דמוקרטית, ממשיך בחוסר העשייה שלו בעיר, וכלה בניצול משאבי העירייה לטובתו האישית וללא אישור.

להלן הראיון המלא, כפי שהופיע בעיתון "פוקוס":

ש. כמו כל מרואיין, גם אותך אשאל, האם תעדיף ראיון תקיף או מלוקק?
"ראיון אמיתי. אין לי שום בעיה."

ש. מה לדעתך תרמו יריביך לחופש העיתונות והמידע?
"לא חושב שהם תרמו כלום. תמיד, מטבע הדברים ראשי ערים לא רוצים להיות שקופים ולא לחלוק מידע. לדוגמה, על פי חוק חופש המידע העירייה צריכה למנות אדם האחראי על אספקת חופש המידע. פניתי בעבר בנושא מספר פעמים, לדוגמה בקשר לשריפה בכרמל... אפילו ממני הם הסתירו. פניתי לראש העיר כדי לפנות לגורמים רלוונטיים - ולא נעניתי. אנשים בטח ישאלו למה שתקתי?... לאורך השנים, יש לי תכתובות"...

ש. מה אתה באופן אישי תרמת לחופש עיתונות?
"כל מי שפנה אליי, לא חשוב מאיזו סיעה או מפלגה, רצתי איתו ובדקתי עבורו, והבאתי לי נתונים. אם זה ממשרד הפנים או ממחלקות כאלו ואחרות בעירייה. אני תמיד בעד שקיפות. אני חושב ששקיפות תורמת ליושר ואמינות."

ש. מדוע לא שמענו את קולך ואת קולם של סגני ראש העיר וחברי מועצות עיר לאורך העשור האחרון, זאת פרט לשתי מערכות בחירות?
"אל"ף, אני חושב שקולי נשמע כל הזמן. ייצגתי תושבים. אני ימשיך לייצג תושבים.... נלחמתי עבורם בוועדות כאלו ואחרות. היה ראש עיר אחד 3 קדנציות. אני חושב שצריך להגיד לו תודה רבה על מה שהוא עשה. מועמד אחר, פתאום יוצא בכל מיני סיסמאות אחרות. אני אומר תבחנו מה דוד שחר עשה."

ש.בקמפיין הבחירות שלך, אתה מציין כי גם לנו מגיע ליהנות מתיאטרון ואצטדיון - האם ידוע לך כי תושבי העיר הכניסו לקופתם של מפעל הפיס ומועצת ההימורים כ-40 מיליון ש"ח בכל שנה, שהם שמיליארד ש"ח ב-25 שנים?
עם נתונים אין מה להתווכח. עובדתית אנחנו לא עיר של ממש. תסתכל לצפון או לדרום, בנשר בנו אצטדיון כדורגל, בקרית ביאליק קאונטרי-קלאב, בקרית מוצקין כנ"ל, טיילת בקרית-ים... ומה יש לנו? כלום! לצערי, אני אומר לך, ב-20 שנים האחרונות העיר הזו לא זזה לשום מקום.

ש. ציין 4 דברים בהם נכשלת ודברים ו-4 דברים בהם הצלחת לאור ניסיונך ה-4 לרוץ לראשות העיר?
אני אתחיל דווקא בכישלונות. לא הצלחנו להקים בניין עירייה. בנושא נגישות של נכים, אנחנו מפגרים שנות דור. בנושא תחבורה, העיר ביום שישי היא פקק אחד גדול. אני נכשלתי בזה שלא הצלחנו... להגיע לים, אם זה בגשר, או במחלף. לא יתכן שטירת-כרמל תהיה חסומה ע"י כביש 2 או 4. נכשלתי בזה של הצלחתי להשאיר פה סטודנטים. הצלחתי להיות נגיש כל הזמן. שכנעתי את עמידר להיות יותר אכפתיים מול התושבים. הצלחתי במהפכת המחזור. מהפכת המחזור צריכה להירשם על שם דוד שחר.

ש. שמעתי דעות לכאן או לכאן בקשר לפיטוריך מהסגנות ע"י אריה טל. האם הרווחת או הפסדת מהמהלך הזה?
קודם כל שהציבור ישפוט... לדעתי הרווחתי מזה. לא יתכן שלפני חצי שנה הוא יימנה אותי וכשאני נוסק בסקרים - הוא עושה מעשה לא דמוקרטי בעליל. הוא משתמש בכיסא ראש העיר לתועלתו. התפקיד שלו הוא פיקדון... אריה טל דואג רק לאריה טל ובסוף רק לאריה טל, ובסוף בסוף לאריה טל. הוא לא דואג לתושבים. נקודה.

ש. האם אתה אדם המסוגל לעמוד בלחצים של עבריינים או בלחציהם של אזרחים טובים שאולי כועסים על המערכת?
"בוודאי. אין לי מורא, אין לי פחד. עבריינים לא ינהלו את העיר הזו. צריך לנהל את העיר בשקיפות, ביושר, באחריות, עם תעוזה... העיר הזו מקובעת... יוסי תבין... רוב רובם של מנהלי המחלקות הם מעל 20 שנה, הם מסמר בלי ראש, הם מקובעים ומוקפאים... בקיפאון וקיבעון. מה באתי לעשות... אני בתור אחראי על מחלקת מהנדס העיר... בואו נביא להם ביגוד חדש, נבדוק את השעות הנוספות. לצערי בכל דבר עצרו אותי.

ש. מה אתה יודע על התנהלות קלוקלת במוסדות העיר וטרם סיפרת לנו?
תראה, בכל עיר יש דברים שלא מתנהלים כשורה. השאלה אם זה עומד במבחן השחיתות, או עבירה וקטע שהמשטרה צריכה להיכנס לזה. אם יש פה עבירה פלילית - כל חומר שאני יראה, אני לא יהסס לפנות למשטרה, למשרד הפנים ולמבקר שלו. ויש לי הפתעה. ביום רביעי הזה, צריך להתפרסם דו"ח מבקר משרד הפנים... שראש העיר עושה כל מאמץ על מנת להסתיר אותו. הוא עשה עוד פעם עבירה. הוא לקח את עו"ד דוד ליבאי ושילם לו 72 אלף שקל בלי אישור מועצת העיר, על מנת להוציא צו כדי למנוע את הדו"ח.

ש. אריה טל חושב כי אף אחד מבין 3 מועמדים, פרג'ון אתה וערן ארבילי, אינו יכול לסכן את בחירתו מחדש. מה תשיב לו על כך?
לשמחתי אריה טל לא מצביע לבד. הוא יכול לחשוב מה שהוא רוצה. זו חגגיה לדמוקרטיה. אני מציע לתושבים להשתתף בה. אני לא יודע אם חגיגה כזו תחזור שוב. אני מכיר כל רחוב וכל סמטה, כל ילד, כולל מקומות חשוכים שהם לא מכירים.

ש. האם יהיה לך אומץ, בסוגריים ביצים, לקצץ בתהליך ארוך וכואב את מנגנון העירייה ולהקטין אותו לממדים המתאימים לעיר קטנה?
אין לנו ברירה. תוכנית הבראה לעירייה תהיה חייבת לצאת. אנשים יצטרכו להבין כי העירייה הזו צריכה לשרת את התושבים ולא את העובדים. יש לי הפתעה בשבילך. יש עובדים מסורים. לא כל העובדים הם סרח עודף. יש טובים. בעזרת צוות של 100 הימים שליווה אותי של סגני אלופים, של מהנדסים, מכל גווני הקשת הפוליטי.

ש. האם ידוע לך כי טירת-כרמל ירדה לדרג 4 מתוך 10 בדירוג הערים שטוב לאזרח לחיות בהן?
בוודאי. לצערי הרב זה מעיק. יש פה נתונים ופרמטרים שלצערי רק אתה נוגע בהם, של מספר הסטודנטים, של מספר מקבלי הבטחת הכנסה, של מספר הנכים... לצערי אנחנו נמצאים בחתך סוציו-אקונומי 4.

ש. מה הדבר הראשון שאתה מבטיח לשפר בלי קשר לתוצאות הבחירות באוקטובר 2013?
הנושא הקרדינאלי הוא החינוך. צריך להוציא את הפוליטיקה מהחינוך. צריך להביא בעלי מקצוע כדי לבנות תוכנית חומש. אנחנו משקיעים מעל 40 מיליון ש"ח. אנחנו מקום ראשון בארץ בהשקעה בחינוך ומקום 106 בתוצאות. נשר, האחות הקטנה... משקיעה 6,000 ש"ח לתלמיד ולא 14 אלף שקל - והיא נמצאת במקום 5 בארץ בתוצאות. אז בוא תסביר לי, שם האוויר יותר מזוהם אבל ראש עיר יותר חכם. בטוח.

ש. מה הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר לראשות העיר?
אני אלך לתוכנית הבראה. צוות 100 הימים שלי יבדוק כל מחלקה... ואני יסביר לעובדים שאנחנו רוצים לתת לאזרח את השירות הטוב ביותר. נבנה מעלית לעירייה, נהיה נגישים, נפתח מועדוניות, נפתח שלוחות של המתנ"ס, נאיר... למה שלא נקים את ליגת השכונות. בגרושים אפשר להפעיל אותה, לא בעשרות אלפי שקלים... קח את חזי סימן ואת האחים סימן טוב, את איציק כליף, את מנשה מזרחי ואת אברהמי, את כל הכדורגלנים האלה שכל אחד יתפוס שכונה. נהיה מודל לחיקוי והערצה, נתן לכל אחד להפעיל 50 ילדים במקום שיסתובב ברחובות. אתה יודע מה אנחנו יכולים לעשות בעיר?.. מהפכה בשני שקל.

ש. מהפכה בשני שקל, נשמע טוב...
כשדוד שחר נשאל האם יש אמת כי העירייה הכניסה 120 מיליון ש"ח מהבנייה, הוא השיב שרק בינתיים נכנסו 35 מליון ש"ח. מה שאומר כי תקציב העירייה עומד על 170 מליון ש"ח. כשהוא נתבקש לפרוט את החזון שלו ב-100 מלים הוא ירה באוזני מעל 2000 מילים נלהבות. מכיוון שיש עניין בדברים שאמר, כדאי שתאזינו לראיון המלא או בחשבונות הפייסבוק של מטה שחר או של עיתון פוקוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה