מס' המבקרים באתר "סיפורים מהטירה"

הצטרפו אלינו בפייסבוק!

יום חמישי, 11 ביולי 2013

חשיפה: הדובר הופך למס' 2 - הרשימה של אריה טל - מוריס אסייג מס' 2, הינדה פרידלמן מס' 3, נציג של פריד מס' 4


הרשימה של אריה טל נחשפת: מוריס אסייג, שמונה על-ידי אריה טל לדובר העירייה עם משכורת של כ-20,000 ש"ח לחודש, משודרג להיות מס' 2 של אריה טל. הינדה פרידלמן תהיה מס' 3, ובמקום הרביעי יהיה נציג של אברהם פריד. במידה והרשימה לא תאושר בליכוד, ינטוש אריה טל את הליכוד וירוץ ברשימה עצמאית.

הבחירות מתקרבות, והרשימות נחשפות. אתר "סיפורים מהטירה" חושף בצורה בלעדית, כי אריה טל החליט לשים כמס' 2 שלו את מוריס אסייג, אותו מינה לפני כ-5 שנים לדובר עיריית טירת-כרמל, בעלות שכר של כ-250,000 ש"ח לשנה (ראה: המחטף של אריה טל - אישר למוריס אסייג שכר של כ-250,000 ש"ח לשנה).
כמס' 3, החליט אריה טל להציב את הינדה פרידלמן, יו"ר ארגון מש"י (מה שנשים יכולות), ופעילה בפוליטיקה המקומית, אשר רצה בעבר מטעם רשימת "צדק חברתי" ואף מטעם רשימת "הירוקים". אריה טל אף מינה את הינדה פרידלמן לחברת מועצת עיר במקומו של איציק ונונו שהתפטר ממועצת העיר.

במקום הרביעי ברשימה, כנראה יוצב נציג מטעמו של אברהם פריד. לפי מקורות בכירים מאוד בסניף הליכוד, נציגו של פריד יוצב רק במידה והריצה תהיה מטעם הליכוד, אך אם הרשימה לא תאושר בסניף הליכוד המקומי ואריה טל ירוץ ברשימה עצמאית, המקום הרביעי לא יינתן לנציגו של פריד. מי יהיה אותו נציג של אברהם פריד ברשימה? ובכן, התמונה עדיין אינה ברורה, אך שמועות עקשניות בעיר, מדברות על יוסי אבסעיד.

לסיכומו של דבר,  ההפתעה הגדולה ביותר ברשימה של אריה טל היא עובדת מינויו של מוריס אסייג למס' 2. מדובר בשדרוג משמעותי, של מי שנחשב דמות לא כריזמטית ולא מרכזית בפוליטיקה המקומית. בסניף הליכוד המקומי, ובקרב חלק מהפעילים של אריה טל, עולים קולות של חוסר שביעות רצון ממינויו של מוריס אסייג למספר 2, ורבים טוענים כי "האיש הזה לא עשה שום דבר שמזכה אותו במקום השני ברשימה, שלא לדבר על-כך שתפקודו כדובר העירייה היה מתחת לכל ביקורת". ביקורת נוספת שעולה בסניף הליכוד המקומי, היא עקב העובדה שאריה טל מתכנן לרוץ ברשימה עצמאית אם רשימתו לא תאושר בסניף הליכוד המקומי. אחד מהפעילים הותיקים עימם דיברנו, אמר כי "לי לא מובן הדבר הזה , שבו אריה טל ירוץ בסניף הליכוד רק אם הוא יקבע את הרשימה! לליכוד יש תקנון ויש חוקה, וחברי מועצת הסניף הם אלו שבוחרים בצורה דמוקרטית את חברי הסיעה, לא יכול להיות שיכתיבו לנו מי יהיה ברשימה"

דבר העורך:
כמעט שאין הפתעות ברשימה של אריה טל. הרשימה היא אוסף של דובר שקיבל משכורת עתק מהעירייה, מינוי שהוא חלק מהדיל להשתלטות על סניף הליכוד עם אברהם פריד, והינדה פרידלמן שתשמש כעלה תאנה לרשימת העסקנים. ההפתעה היחידה ברשימה, היא הבחירה במוריס אסייג כמס' 2, דמות שהיא רחוקה מאוד מהאנשים המשמשים כמס' 2 ברשימות האחרות, כגון: יוסי עשור מרשימתו של דוד שחר, ורוני לניאדו מרשימתו של אריה פרג'ון.
היו ימים בעבר שרשימת הליכוד הייתה רשימה מפוארת המורכבת מבכירי הליכוד בטירת-כרמל, כגון: אברהם פריד, דוד שחר (כאשר היה עוד בליכוד) וכו'. כיום הליכוד מהווה לא יותר מאשר כלי-שרת בידיו של ראש העיר, שברצונו ישתמש בו, וברצונו ינטוש אותו. 

תגובה 1:

  1. ברשותך שינוי קטן שהייתי עושה בכתבה. משפט הסיכום "ברצונו ישתמש בהם וברצונו ינטוש אותם". הייתי שמה בראש הכתבה ואחר כך רושמת את השמות של כל אותם אלה שמשמשים בתור נייר הטולאט הנוכחי.

    נ.ב. מס' 2 ומס' 3 אל תתפלאו שאחרי שישתמש בכם תרגישו מסריחים.

    השבמחק